Niet goed / geld terug garantie

Bij Eyelove hanteren wij een niet goed/geld terug garantie. Deze garantie geven wij indien de bril niet goed opgemeten of geproduceerd blijkt te zijn. Graag leggen wij uit wat deze garantie precies inhoudt:
Vooropgesteld lossen wij de klacht graag voor u op, hiervoor bezoeken onze opticiens regelmatig onze verkooppunten. Het is dan mogelijk om een afspraak met hen in te plannen bij een Eyelove verkooppunt naar keuze. Wellicht kunnen zij uw klacht oplossen door de bril beter af te stellen, een andere sterkte of ander type glas te bestellen.

Als de bril technisch niet goed is, dan verstaan wij hieronder:

  • De bril is niet conform recept gemaakt. Net als iedere optiekketen hanteren ook wij bij Eyelove de internationale toleranties voor brillenglazen en deze wordt ook toegepast bij onze slijplabs. Dit betekent dat de gemeten waardes binnen deze normen mogen afwijken.
  • De brilsterkte is niet correct opgemeten en daardoor ontstaan er zichtklachten.

Wat verstaan wij niet onder de niet goed / geld terug garantie?

  • U heeft spijt van het gekozen type glas of de keuze van het montuur.
  • U heeft zelf een sterkte opgegeven bij de brilbestelling maar deze sterkte kijkt toch niet prettig.
  • Uw bril kijkt niet zo prettig als de contactlenzen die u normaal draagt.
  • U heeft een staaroperatie gehad, en kan de bril niet meer gebruiken.
  • U heeft ons advies over de montuur-keuze genegeerd en de dikte van de glazen valt tegen.
  • U denkt bij nader inzien de bril toch niet te gaan gebruiken.
  • U kan niet wennen aan multifocaal: wij hanteren hiervoor een gewenningstermijn van 14 dagen. Indien de bril dan nog niet prettig kijkt, ruilen wij uw bril kosteloos om voor twee enkelvoudige brillen.