Veel gestelde vragen

We doen ons uiterste best om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Hieronder staan een aantal veelvoorkomende vragen.
Staat uw vraag er niet bij neem dan contact met ons op.

Wij hebben bij Eyelove geen eigen winkels, we zijn een shop in shop concept waarbij we de medewerkers opleiden, daardoor we een groot aantal kosten besparen en daar heeft u voordeel van. U vindt de Eyelove-verkooppunten o.a. bij diverse winkels van DA Drogisterij, DIO Drogisterij, Etos en diverse zelfstandige ondernemers.

Eyelove levert complete brillen op iedere sterkte. U kunt kiezen uit enkelvoudige brillen, multifocale brillen en (mutlifocale) computerbrillen. Onze collectie bestaat uit ruim 1.000 monturen waarvan 175 monturen per winkel aanwezig zijn.

Kom naar een Eyelove Brillen-verkooppunt. Een afspraak maken is niet nodig.
Onze werkwijze is geheel afgestemd op 1,5 meter.

In het Eyelove-verkooppunt:

1.  Kiest u een geschikt montuur
2. U neemt uw bril of recept mee, of laat uw ogen opmeten om de sterkte te bepalen
3. U krijgt binnen 14 dagen bericht dat uw bril klaar ligt
4. U kunt deze ophalen en de bril wordt direct bij u afgesteld

Wij streven ernaar uw bril binnen 14 dagen te leveren in het verkooppunt waar u de bril heeft besteld. Zodra uw bril gereed is, ontvangt u een afhaalbericht via e-mail dat u uw bril kunt afhalen bij het Eyelove-verkooppunt. Daar zal de Eyelove-deskundige uw bril afstellen.

Heeft u meerdere brillen gekocht?
U ontvangt per bril een afhaalbericht per e-mail van ons. Het kan voorkomen dat uw brillen niet tegelijkertijd klaar zijn. Wij adviseren u om bij ontvangst van het laatste afhaalbericht naar het verkooppunt te komen om uw brillen op te halen.

Oogmeting
Eyelove biedt haar klanten een gratis oogmeting aan. U kunt in alle Eyelove-verkooppunten hiervoor terecht zonder afspraak.

In al onze verkooppunten kunt u uw ogen geheel gratis zonder afspraak op laten meten.
Hier kunt u zien hoe dat in zijn werk gaat.

Wij hebben alleen kunststof glazen in ons assortiment, altijd voorzien van een ontspiegeling en een kraswerende laag bij blanke glazen.
Vanaf sterkte 3.00 worden onze glazen ook (gratis) dunner geslepen.

Bij sommige sterktes is het mogelijk om de glazen (alleen blank glas) extra dun te laten slijpen voor een meerprijs van €19 per bril.

Voor deze mogelijkheid verwijzen wij u naar de winkel. Het computersysteem zal per order aangeven of deze optie beschikbaar is. Dit is afhankelijk van uw sterktes in combinatie met het gewenste montuur. Deze optie komt alleen in beeld als uw glazen door deze optie daadwerkelijk een dunner resultaat geven.

ENKELVOUDIGE GLAZEN

U kunt een enkelvoudige bril bestellen voor veraf óf dichtbij. Dit kan in een + sterkte en in een – min sterkte zijn. Het is een fabel dat – sterkte alleen voor veraf is en + sterkte alleen voor dichtbij. Het is beide mogelijk.

MULTIFOCALE GLAZEN

Wij hebben een standaard multifocaal glas in ons assortiment wat aan alle eisen voldoet en voor de complete prijs van € 99,- ook voorzien is van een ontspiegeling en een kraswerende laag.  Vanaf  sterkte 3.00 worden onze glazen ook (gratis) dunner geslepen, brekingsindex 1.6 . We hebben een glas met een goed leesgedeelte en weinig vertekening  in onze multifocale glazen.

Naast multifocale glazen met standaard leesgedeelte kunt u terecht voor multifocale glazen met breder leesgedeelte; de multi-plus bril. Dit betekent voor u nog meer leescomfort, glazen met extra heldere coating en een digitale meting. Op de webpagina www.eyelovebrillen.nl/brederleesgedeelte vindt u meer uitleg over de voordelen en een overzicht van de Eyelove-verkooppunten waar u terecht kunt.

MEEKLEURENDE GLAZEN

Wij hebben meekleurende glazen in ons assortiment.  Voor een meerprijs van € 19 per bril kunt u kiezen uit meekleurende glazen in bruin of grijs. Meekleurende glazen hebben een beginkleur van 15%, onder de meest ideale omstandigheden zullen ze opkleuren naar 75%. Bij hogere sterktes (+6.00/-6.00) en/of cilinders is het helaas niet mogelijk om meekleurende glazen te bestellen. Dit is afhankelijk van het gekozen montuur in combinatie met uw sterkte en/of cilinder. Het is niet mogelijk om meekleurende glazen te bestellen in randloze monturen.

De meest ideale omstandigheden zijn: koud weer en veel zon intensiteit UV. Hij kleurt fantastisch op tijdens de wintersport en op een koude zonnige dag. Meekleurende glazen kleuren slecht op als deze in de auto gedragen worden of bij warm bewolkt weer.
In een tunnel heeft het glas de tijd nodig om weer terug te kleuren evenals van buiten naar binnen lopen.

Bewaaradvies: We adviseren u om een bril met meekleurende glazen niet bloot te stellen aan temperaturen boven de 55 graden.
Dit vergroot de kans dat de meekleurende werking afneemt en/of de glazen gelig worden.

Nee, het is niet mogelijk 1 glas te vervangen, gezien ons logistieke proces. Wij bestellen, ook om de kwaliteit te waarborgen, een complete nieuwe bril.

Het bestellen van los glas in uw eigen, bestaande montuur is logistiek gezien niet mogelijk bij ons. Wij leveren alleen een complete nieuwe bril inclusief een montuur.

Kan ik 1 glas vervangen?

Het is niet mogelijk 1 glas te vervangen, gezien ons logistieke proces. Wij bestellen, ook om de kwaliteit te waarborgen, een complete nieuwe bril.

Is er iets te doen aan krassen op mijn glas?

Nee, het is niet mogelijk om krassen weg te poetsen of te polijsten.

Nee, het is niet mogelijk om bij Eyelove krassen weg te poetsen of te polijsten.

Hieronder geven wij u tips hoe u krassen kunt voorkomen:

– Gebruik altijd een zachte, schone brillendoek (zoals meegeleverd bij uw bril) of een schone theedoek.
– Gebruik geen trui of ander kledingstuk om de bril te poetsen.
– Gebruik geen chemische reinigingsmiddelen of van vochtige brillendoekjes die te koop zijn.
Deze vezeldoekjes kunnen harde vezels bevatten die krasjes kunnen veroorzaken in de ontspiegeling.
– Gebruik ook nooit zeepachtige producten waar citroen in verwerkt is (Dubro bijvoorbeeld)
Citroen is een zuur en kan hele fijne krasjes “verder uitbijten”.
– Ook door het warme/hete afwaswater halen is funest voor de glazen en de ontspiegelingen.

Nee, het is technisch niet mogelijk om gekleurde glazen (o.a. nachtbril met gele glazen, meekleurende glazen of zonneglazen) extra dun te laten slijpen. Dit gaat namelijk ten koste van de kleuring van de glazen.

Iedere bril is ook als zonnebril op sterkte verkrijgbaar voor dezelfde prijs met bruin, grijs of groen glas, 85% gekleurd. Het zonneglas wordt niet geleverd met ontspiegeling. In het verkooppunt zijn voorbeelden van zonneglas aanwezig. Er zit een UV400 bescherming op.

En wilt u zonneglazen zonder sterkte? Dat kunnen we natuurlijk ook bestellen! Zoek een leuk montuur uit en kies de kleur van uw glazen, binnen 2 weken kan de bril opgehaald worden en wordt deze bij u afgesteld.

Met een computerbril kunt u bovenin het glas scherp zien op de computer en onderin het glas lezen. Ideaal als u achter de computer aan het werk bent. Het voordeel van een computerbril is minder vertekening dan bij een multifocale bril en een groter lees- en kijk vlak voor dichterbij. De afstand voor het beeldscherm is maximaal 70 cm en de bril is niet geschikt om in de verte te kijken.

Nachtbrillen met gele glazen (50%) neutraliseren schitteringen, verhogen het contrast  en zijn uitermate geschikt voor rijden in het donker. De speciale gele glazen in de nachtbril geven rust aan de ogen voor wie problemen heeft met koplampen van tegenliggers maar ook bij mist, straatverlichting en lichtreclames. Nachtbrillen zijn ook ideaal voor de schiet- en wintersport.

Eyelove levert nachtbrillen alleen in randmonturen.

Met het recept van de oogarts of optometrist bent u van harte welkom bij alle Eyelove verkooppunten! Daar heeft u de keuze uit hippe monturen in diverse maten. U kunt ook ieder montuur als zonnebril op sterkte laten maken.

Oogmeting bij kinderen
Voor een oogmeting bij kinderen jonger dan 12 jaar verwijst Eyelove u door naar een oogarts of optometrist. Het is met een reguliere oogmeting vrijwel niet te doen om te bepalen of een kind daadwerkelijk een bril nodig heeft. Hiervoor moet een kind naar de oogarts of optometrist. Deze zal met een druppel de pupillen van de ogen wijd maken, waarbij tevens het scherpstellen van de lens tijdelijk buiten werking wordt gesteld. Pas hierna kan de oogarts of optometrist de juiste brilsterkte van de ogen bepalen zonder dat het kind aan hoeft te geven of het beter of slechter ziet met een bepaald glas (zoals bij volwassenen gedaan wordt).

De winkelmedewerker van het Eyelove-verkooppunt zal u adviseren bij de aankoop van uw bril. Het is namelijk belangrijk dat het montuur goed past. Dit verhoogt zowel het zichtveld als het draagcomfort. Eyelove heeft monturen in uiteenlopende afmetingen, dus voor ieder gezicht kunnen wij een passende bril aanmeten.

Wij adviseren u bij een hogere sterkte ervoor te zorgen dat uw ogen mooi in het midden van het glas staan. Dat zorgt ervoor dat de glazen dunner worden. Een rond montuur zal ook voor een beter resultaat zorgen dan een hoekig montuur.

Ons computersysteem in het Eyelove-verkooppunt zal vooral bij hogere sterktes u adviseren om een geschikt montuur uit te zoeken, als er voorzien wordt dat de glazen (onnodig) dik worden.
Bij hogere sterktes adviseren wij u om niet te kiezen voor randloze monturen (glasbrillen) en nylor monturen. Deze monturen hebben (gedeeltelijk) geen montuurrand, waardoor de dikte zichtbaarder is dan bij een randmontuur.

Wij stellen hoge eisen aan kwaliteit, daarom willen wij een aantal gegevens in de winkel opmeten voor een kwalitatief goede bril. Daarom is het niet mogelijk uw bril online te bestellen.

Wij houden ons aan de internationale richtlijnen (ISO 9002) en de kwaliteit wordt continue bewaakt door onze opticiens.

Wij geven 1 jaar fabrieksgarantie op het montuur (breuk en/of beschadiging door fabricagefouten) en 1 jaar op coating (loslating) van de glazen. Er is geen garantie op gebruikerskrassen en breuk door oneigenlijk gebruik. Op randloze monturen (glasbrillen) is geen garantie op glasbreuk.

Als u een klacht heeft, verzoeken wij u naar de winkel te gaan en de klacht te bespreken. Afhankelijk van de klacht, kan er een afspraak worden gemaakt met onze opticien die minimaal eens in de 14 dagen in de winkel aanwezig is. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice via 073-800.00.15 (maandag t/m vrijdag)

Als uw bril kapot of beschadigd is, verzoeken wij u naar het Eyelove-verkooppunt te gaan en dit te bespreken. Afhankelijk van de oorzaak, kan er een afspraak worden gemaakt met onze opticien die minimaal eens in de 14 dagen in de winkel aanwezig is.

Bij het afleveren van uw bril ontvangt u per mail uw afhaalbericht en aankoopfactuur, die u eventueel zelf kunt indienen bij uw zorgverzekering.

In de basisverzekering van uw zorgverzekeraar worden brillen alleen nog vergoed bij een medische noodzaak. Maar heeft u een aanvullende verzekering dan worden de brillen vaak gedeeltelijk of soms helemaal vergoed. Eyelove Brillen is een erkende zorgverlener onder AGB code: 76088007.

Bekijk hier het overzicht van de zorgverzekeraars en de vergoedingen:
Independer – Vergoeding brillen en contactlenzen