Ik ging naar Eyelove!

Het is 21 december en we zijn onze Kerstborrel aan het voorbereiden. Dat herinnert me eraan dat ik al een aantal jaren een blog schrijf aan het einde van het jaar. Een gouden regel in de wereld van communicatie is, dat een blog niet te lang moet zijn. Hoe ga ik dit jaar in weinig woorden weergeven? Een onmogelijke opgave!

Ik zou willen dat ik afgelopen jaar een dagboek had bijgehouden. Maar we hadden geen idee wat er allemaal zou gaan gebeuren, toen we op 7 januari met veel enthousiasme onze allereerste commercial opnamen.

Rene Froger gaat naar Eyelove

Waar ik tot dit jaar heel vaak moest uitleggen wat Eyelove is of verkoopt, moest ik er nu aan wennen dat ik soms briefjes onder mijn ruitenwissers vond, met daarop een mening over onze commercial. Of mijn dochter uit bed kwam omdat ze niet kon slapen door de buurjongen die “ik ga naar Eyelooooove” stond te zingen. Dat we gingen verhuizen had daar niets mee te maken 😉

Eyelove is een bekende merknaam geworden, als je de metingen van onze naamsbekendheid ziet t.o.v. begin dit jaar, sla je steil achterover van verbazing.

Onlangs maakte ik met een collega een overzicht van 2018 voor ons eindejaar diner:

Om deze op klaar tijd te hebben, moest deze op 3 december naar de drukker. Nog geen drie weken later bleek dat dit overzicht nog veel verder aangevuld kon worden met wat we in de afgelopen weken weer hebben meegemaakt.

Om alles weer te geven, beland ik toch snel in een opsomming, ik kan alle anekdotes nooit kwijt in één blog.

Het was het jaar waarin we zijn gestart met onze allereerste TV– en radio campagne. Door deze campagne werd één ding wel duidelijk, we zijn een serieuze speler op de Optiekmarkt geworden. Een commercial maken is één van de meest geweldige dingen die ik ooit heb gedaan! Iedereen zou eigenlijk eens moeten zien met hoeveel passie en enthousiasme dit wordt gemaakt. En hoeveel voorbereidingen dit vergt, tot dit jaar had ik er geen idee van. We lanceerden onze eerste commercial op 22 januari, nog geen idee van wat ons te wachten stond en dat niet iedereen even enthousiast zou zijn 😉

Het leverde ons én René Froger onlangs een Loden (Radio) Leeuw op, een interview in de Volkskrant, een uitzending bij de NOS, grappen bij Edwin Evers, Voetbal Inside, Gerard Ekdom en Paul de Leeuw.

Maar dit jaar was meer dan alleen de (gevolgen in de media) van de commercials. We verkochten weer ontzettend veel mooie brillen, onze collectie wordt alleen maar mooier en beter, al zeg ik het zelf. Dat kan ook niet anders als je ziet met hoeveel passie mijn collega monturen ontwerpt.

We verkochten deze brillen bij onze nieuwe of reeds bestaande verkooppunten in Nederland, België en Amerika.

      

En soms deden we dit op de consumentenbeurzen, waar we met heel veel plezier onze klanten ontmoeten!

Onze brillen werden onder de loep genomen bij Radar, onze oogmeting werd een onderwerp bij Kassa en de Consumentenbond deed dat laatste nog eens over.

Dat we deze oogmeting op een nogal innovatieve manier uitvoeren, wekt soms nogal wat weerstand op. Eerder dit jaar werd er een norm aangevraagd bij het Zorginstituut die onze manier van oogmeting afkeurt, gelukkig werd deze (en niet voor niets) verworpen.

Er zijn ook dingen die niet zichtbaar zijn: werken bij Eyelove is werken met een fantastisch team collega’s! Er wordt hier hard gewerkt in een klein en hecht team waar ook heel veel plezier gemaakt wordt. Of het nu de opticiens bij onze verkooppunten zijn, op de afdeling Klantenservice, Logistiek, Inkoop, Financiën, Marketing, Operations en Directie, iedereen is even betrokken!

Het is leuk om terug te kijken maar we kijken ook al vooruit. Het is door de uitreiking van de Loden Leeuw al geen geheim meer dat we afgelopen weekend een nieuwe commercial op hebben genomen, we gaan het eindresultaat straks bekijken en u ziet deze volgend jaar zeker op Televisie.

Vandaag is de dag waarop Edwin Evers zelfs op zijn allerlaatste dag René Froger imiteert met de Eyelove reclame

Zij stoppen er dan misschien mee (en dat is heel jammer) maar wij gaan bij Eyelove nog heel lang door!

 

Annemieke

Sinds 2010 werkzaam bij Eyelove als Operationeel Manager