Bijna 10 jaar Eyelove!

In het vliegtuig naar Suriname schrijf ik een aantal kerstkaarten, dat is een (goede) gewoonte bij Eyelove: voor collega’s en zakenrelaties schrijven we iets persoonlijks op een kaart. Het kenmerkt hoe we bij Eyelove werken.

Traditiegetrouw zetten we foto’s van de hoogtepunten van het afgelopen jaar op de voorkant van deze kaart, zo ook dit jaar. Het verbaast me niet dat deze er heel anders uitziet dan die van 2018 maar toch zitten hier voor mij ook veel persoonlijke hoogtepunten tussen.
Waar vorig jaar de lancering van onze commercials en alle gevolgen daarvan centraal stonden, is dit jaar heel anders:

Afgelopen jaar waren we aanwezig op de Huishoudbeurs, 50 plus beurs en Margriet Winterfair. We organiseerden Eyelove events, waar u als consument niet zo veel van merkt maar waar we iedereen ontmoeten die met Eyelove werkt.
Verder organiseerde ik dit jaar niet alleen onze aanwezigheid op Nederlandse beurzen maar ook op een optiekbeurs in Parijs. Dat was gericht op het vinden van nieuwe ondernemers in Frankrijk en met succes!
In het kader van “nu we er toch zijn” gingen we van die beurs gelijk door naar ons eerste Eyelove verkooppunt in Parijs. We installeerden zelf het Eyelove meubel en zorgden dat ze van start konden gaan op 1 oktober. Zelf zorgde ik o.a voor de raambestickering, wat betekende dat ik op een gegeven moment de ramen stond te zemen in een winkelstraat in Parijs. Je bedenkt het vooraf niet maar het is leuk om mee te maken!

Ondertussen hebben we al drie verkooppunten in Frankrijk en dat beloven er veel meer te worden. Gelukkig openden we ook in Nederland en België afgelopen jaar weer diverse verkooppunten waar we blij mee zijn!
Maar hiermee hield mijn buitenlandse avontuur niet op. Op 20 oktober vertrok ik naar Suriname waar we (na jaren van voorbereiding) ons eerste verkooppunt openden. Fantastisch om te realiseren met deze enthousiaste mensen. Ik schreef hier al eerder een blog over.
Niet alleen deze “hoogtepunten” maken 2019 voor Eyelove tot een succes, het waren ook “gewoon” de prachtige nieuwe monturen die de collectie zo divers maakten, onze zet ‘m op campagne met onze bijbehorende commercial, een nieuw e-learning platform, mooie advertenties, meer dan honderdduizend brillen die zijn verkocht en ingepakt, nieuwe brillenkokers in meer kleuren, en nog zoveel meer achter de schermen….

Wat er ook niet op de kerstkaart staat is dat we een paar dagen geleden de serviceprijs van 2019 hebben uitgereikt bij Eyelove in Nijmegen. Waarom zij hebben gewonnen? Brillen en klanten worden daar (indien nodig) thuis gebracht… Is dat noodzakelijk? Nee! Maar het geeft wel aan met hoeveel plezier Eyelove brillen worden verkocht en daar zijn we trots op!

Weet u waar ik ook trots op ben? Op mijn collega’s! Die iedere dag met evenveel enthousiasme aan het werk gaan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Zichtbaar voor u of minder zichtbaar in een andere rol. Ze zijn allemaal even belangrijk!
We kijken uit naar 2020 en weten nog niet wat dat zal brengen, behalve dan dat Eyelove volgend jaar alweer 10 jaar bestaat! Ongelooflijk! Daar moet ik maar een boek over gaan schrijven in plaats van een blog :)

De ervaring leert dat er ook volgend jaar weer voldoende uitdagingen zullen zijn, die we met veel plezier zullen aangaan.

Wat ik nu nog ga doen? Ik ga nog een paar dagen lekker aan de slag in Suriname, om nog meer mensen hier te laten zien dat een goede bril niet duur hoeft te zijn! En daarna vlieg ik naar huis, met hopelijk iets minder vertraging dan op de heenweg. Zodat ik op tijd thuis ben voor Kerst, iets wat heel belangrijk is voor mijn dochters, en niet alleen voor hen…

Fijne feestdagen en namens het hele Eyelove team veel geluk & gezondheid voor 2020 gewenst!

Annemieke
Sinds 2000 werkzaam in de Optiek en sinds 2010 bij Eyelove als Operationeel Manager

Ook geïnteresseerd om met het Eyelove concept te starten? Mail dan naar: annemieke@eyelove.nl