Bezoek aan de MIDO in Milaan

Het is maart, dus ik stap op zaterdagmiddag in het vliegtuig naar Milaan. Het is weer tijd om naar de grootste optiekbeurs van Europa te gaan! Milaan, de stad van de mode, is dmido 2e aangewezen plek om Optiekbedrijven uit de hele wereld bij elkaar te laten komen.

Direct vanaf het vliegveld ga ik door naar de MIDO wat ieder jaar weer te vinden is in de Fiera Milano. Samen met mijn collega’s ben ik benieuwd wat de trends van dit moment zijn op het gebied van monturen. Gelukkig hebben de designers weer mooie brillen ontworpen met nieuwe en verrassende combinaties van materialen. We vinden weer mooie nieuwe aanvullingen op de bestaande collectie, welke je over een aantal maanden zal aantreffen bij onze verkooppunten!

Maar ik kom ook (of vooral) om ontwikkelingen te zien op het gebied van brillenglazen en andere nieuwe technologie om de kwaliteit in onze verkooppunten te verbeteren.

Ook op het gebied van brillenglazen heeft de ontwikkeling niet stilgestaan. Wat wil je ook? De wereld is veranderd, we hebben andere behoeftes dan in de tijd toen er nog geen computers waren, laat staan dat we de hele dag naar het beeldscherm kijken. Dat zorgt ook voor andere problemen en wensen bij de consument. We vragen ons daarbij wel continue af of dit past binnen het Eyelove concept. Boven alles willen we een helder concept blijven, duidelijke prijzen communiceren en de scherpste prijs blijven aanbieden. Dit beïnvloedt onze keuzes zeker om een product wel of niet op te nemen in ons assortiment.

Met voldoende inspiratie en stof tot nadenken, stap ik op maandagavond met mijn collega’s weer op het vliegtuig. Dinsdagochtend heb ik genoeg actiepunten om mee te beginnen!

Annemieke,

 Sinds 14 jaar werkzaam in de optiek, ondermeer als opticien. Werkt sinds de start bij Eyelove brillen, nu met veel plezier als Operationeel Manager.

mido 3