Veel gestelde vragen

We doen ons uiterste best om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Hieronder staan een aantal veelvoorkomende vragen.
Staat uw vraag er niet bij stuur ons dan een bericht.

Hoe kan het dat de prijs zo laag is?

Wij hebben bij Eyelove geen eigen winkels, we zijn een shop in shop concept waarbij we de medewerkers opleiden, daardoor we een groot aantal kosten besparen en daar heeft u voordeel van. U vindt de Eyelove-verkooppunten o.a. bij diverse winkels van DA Drogisterij, DIO Drogisterij, Etos en diverse zelfstandige ondernemers.

Eyelove levert complete brillen op iedere sterkte. U kunt kiezen uit enkelvoudige brillen, multifocale brillen en (mutlifocale) computerbrillen. Onze collectie bestaat uit ruim 1.000 monturen waarvan 175 monturen per winkel aanwezig zijn.

Hoe werkt het Eyelove Brillen concept?

Hoe werkt het?

1. Kies uw montuur
2. Neem uw bril of recept mee, of laat uw ogen opmeten
3. 14 dagen later ligt de bril voor u klaar
4. U kunt deze ophalen en direct af laten stellen

Kan ik 1 glas laten vervangen?

Het is niet mogelijk 1 glas te vervangen, gezien ons logistieke proces. Wij bestellen, ook om de kwaliteit te waarborgen, een complete nieuwe bril.

Is er iets te doen aan krassen op mijn glas?

Nee, het is niet mogelijk om krassen weg te poetsen of te polijsten.

Hoe voorkomt u krassen:

  • Gebruik altijd een zachte, schone brillendoek (zoals meegeleverd bij uw bril) of een schone theedoek.
  • Gebruik geen trui of ander kledingstuk om de bril te poetsen.
  • Gebruik geen chemische reinigingsmiddelen of van vochtige brillendoekjes die te koop zijn. deze vezeldoekjes kunnen harde vezels bevatten die krasjes kunnen veroorzaken in de ontspiegeling.
  • Gebruik ook nooit zeepachtige producten waar citroen in verwerkt is (Dubro bijvoorbeeld) Citroen is een zuur en kan hele fijne krasjes “verder uitbijten”.
  • Ook door het warme/hete afwaswater halen is funest voor de glazen en de ontspiegelingen.

Is het mogelijk mijn nachtbril, meekleurende bril of zonnebril met extra dun geslepen glazen uit te laten voeren?

Nee, deze combinatie is technisch gezien niet mogelijk, dit zal ten koste gaan van de kleuring van de glazen.

Welke soorten glazen heeft Eyelove?

Wij hebben alleen kunststof glazen in ons assortiment, altijd voorzien van een ontspiegeling en een kraswerende laag bij blanke glazen.
Vanaf sterkte 3.00 worden onze glazen ook (gratis) dunner geslepen.

Bij sommige sterktes is het mogelijk om de glazen (alleen blank glas) extra dun te laten slijpen voor een meerprijs van €19 per bril.

Voor deze mogelijkheid verwijzen wij u naar de winkel. Het computersysteem zal per order aangeven of deze optie beschikbaar is. Dit is afhankelijk van uw sterktes in combinatie met het gewenste montuur.
Deze optie komt alleen in beeld als uw glazen door deze optie daadwerkelijk een dunner resultaat geven.

ENKELVOUDIGE GLAZEN

U kunt een enkelvoudige bril bestellen voor veraf óf dichtbij. Dit kan in een + sterkte en in een – min sterkte zijn. Het is een fabel dat – sterkte alleen voor veraf is en + sterkte alleen voor dichtbij. Het is beide mogelijk.

MULTIFOCALE GLAZEN

Wij hebben een standaard multifocaal glas in ons assortiment wat aan alle eisen voldoet en voor de complete prijs van € 99,- ook voorzien is van een ontspiegeling en een kraswerende laag.  Vanaf  sterkte 3.00 worden onze glazen ook (gratis) dunner geslepen, brekingsindex 1.6 . We hebben een glas met een goed leesgedeelte en weinig vertekening  in onze multifocale glazen.

Naast multifocale glazen met standaard leesgedeelte kunt u in steeds meer Eyelove-verkooppunten terecht voor multifocale glazen met breder leesgedeelte. Dit betekent voor u nog meer leescomfort, glazen met extra heldere coating en een digitale meting. Op de webpagina www.eyelovebrillen.nl/brederleesgedeelte vindt u meer uitleg over de voordelen en een overzicht van de Eyelove-verkooppunten waar u terecht kunt. We streven ernaar om dit eind 2017 in alle Eyelove-verkooppunten aan te kunnen bieden.

MEEKLEURENDE GLAZEN

Wij hebben meekleurende glazen in ons assortiment.  Voor een meerprijs van € 19 per bril kunt u kiezen uit meekleurende glazen in bruin of grijs. Meekleurende glazen hebben een beginkleur van 15%, onder de meest ideale omstandigheden zullen ze opkleuren naar 75%. Meekleurende glazen zijn helaas niet mogelijk in randloze monturen.

De meest ideale omstandigheden zijn: koud weer en veel zon intensiteit UV. Hij kleurt fantastisch op tijdens de wintersport en op een koude zonnige dag. Meekleurende glazen kleuren slecht op als deze in de auto gedragen worden of bij warm bewolkt weer.
In een tunnel heeft het glas de tijd nodig om weer terug te kleuren evenals van buiten naar binnen lopen.

Verkoopt u ook zonnebrillen?

Iedere bril is ook als zonnebril op sterkte verkrijgbaar voor dezelfde prijs met bruin, grijs of groen glas, 85% gekleurd. Het zonneglas wordt niet geleverd met ontspiegeling. In de winkel zijn voorbeelden van zonneglas aanwezig. Er zit een UV400 bescherming op.

En wilt u zonneglazen zonder sterkte? Dat kunnen we natuurlijk ook bestellen! Zoek een leuk montuur uit en kies de kleur van uw glazen, binnen 2 weken kan de bril opgehaald worden en wordt deze bij u afgesteld.

Wat is een computerbril?

Met een computerbril kunt u bovenin het glas scherp zien op de computer en onderin het glas lezen. Ideaal als u achter de computer aan het werk bent. Het voordeel van een computerbril is minder vertekening dan bij een multifocale bril en een groter lees- en kijk vlak voor dichterbij. De afstand voor het beeldscherm is maximaal 70 cm en de bril is niet geschikt om in de verte te kijken.

Wat is een nachtbril?

Eyelove levert ook brillen met gele glazen (50%) in alle randmonturen. Deze gele glazen neutraliseren schitteringen, verhogen het contrast  en zijn uitermate geschikt voor rijden in het donker. De speciale gele glazen in de nachtbril geven rust aan de ogen voor wie problemen heeft met koplampen van tegenliggers maar ook bij mist, straatverlichting en lichtreclames. Ook ideaal voor de schiet- en wintersport.

Verkoopt u ook kinderbrillen?

Voor een oogmeting bij kinderen jonger dan 12 jaar verwijst Eyelove door naar een oogarts of optometrist. Het is met een reguliere oogmeting vrijwel niet te doen om te bepalen of een kind daadwerkelijk een bril nodig heeft. Hiervoor moet een kind naar de oogarts of optometrist. Deze zal met een druppel de pupillen van de ogen wijd maken, waarbij tevens het scherpstellen van de lens tijdelijk buiten werking wordt gesteld. Pas hierna kan de oogarts of optometrist de juiste brilsterkte van de ogen bepalen zonder dat het kind aan hoeft te geven of het beter of slechter ziet met een bepaald glas (zoals bij volwassenen gedaan wordt).

Met het recept van de oogarts of optometrist bent u van harte welkom bij alle Eyelove verkooppunten! Daar heeft u de keuze uit hippe kindermonturen in diverse maten. U kunt ook ieder montuur als zonnebril op sterkte laten maken.

Heeft u ook losse glazen?

Het bestellen van los glas in uw eigen, bestaande montuur is logistiek gezien niet mogelijk bij ons. Wij leveren alleen een complete nieuwe bril inclusief een montuur.

Kan ik 1 glas vervangen?

Het is niet mogelijk 1 glas te vervangen, gezien ons logistieke proces. Wij bestellen, ook om de kwaliteit te waarborgen, een complete nieuwe bril.

Is er iets te doen aan krassen op mijn glas?

Nee, het is niet mogelijk om krassen weg te poetsen of te polijsten.

Geeft u ook montuuradvies?

Ons computersysteem in de winkel zal (vooral bij hogere sterktes) u adviseren een ander montuur uit te zoeken, als er voorzien wordt dat de glazen (onnodig) dik worden.
Wat wij adviseren bij een hogere sterkte: zorgt er voor dat in uw ogen mooi in het midden van het glas staan, dat zorgt ervoor dat de glazen dunner worden. Een rond montuur zal ook voor een beter resultaat zorgen dan een hoekig montuur.
Wat niet aan te raden is zijn de randloze monturen en nylor monturen. Doordat deze (gedeeltelijk) geen montuurrand hebben, is de dikte zichtbaarder dan bij een randmontuur.
Randloze monturen leveren wij vanwege de eigenschappen van de glazen niet als nachtbril, meekleurende bril of zonnebril. In nylor monturen is dit ook niet aan te raden.

Hoe voorkomt u krassen?

Hoe voorkomt u krassen:

– Gebruik altijd een zachte, schone brillendoek (zoals meegeleverd bij uw bril) of een schone theedoek.
– Gebruik geen trui of ander kledingstuk om de bril te poetsen.
– Gebruik geen chemische reinigingsmiddelen of van vochtige brillendoekjes die te koop zijn. deze vezeldoekjes kunnen harde vezels bevatten die krasjes kunnen veroorzaken in de ontspiegeling.
– Gebruik ook nooit zeepachtige producten waar citroen in verwerkt is (Dubro bijvoorbeeld) Citroen is een zuur en kan hele fijne krasjes “verder uitbijten”.
– Ook door het warme/hete afwaswater halen is funest voor de glazen en de ontspiegelingen.

Extra dun bij gekleurd glas mogelijk?

Is het mogelijk mijn nachtbril, meekleurende bril of zonnebril met extra dun geslepen glazen uit te laten voeren?

Nee, deze combinatie is technisch gezien niet mogelijk, dit zal ten koste gaan van de kleuring van de glazen.

Kan ik bij u ook online een bril kopen?

Wij stellen hoge eisen aan kwaliteit, daarom willen wij een aantal gegevens in de winkel opmeten voor een kwalitatief goede bril. Daarom is het niet mogelijk uw bril online te bestellen.

Wat is de levertijd?

Wij streven ernaar uw bril binnen 14 dagen te leveren in de winkel waar u de bril heeft besteld. Zodra uw bril gereed is, ontvangt u automatisch een e-mailbericht dat u uw bril kunt afhalen bij het Eyelove-verkooppunt. Daar zal de Eyelove-deskundige uw bril afstellen.

Kwaliteit van de brillen

Wij houden ons aan de internationale richtlijnen (ISO 9002) en de kwaliteit wordt continue door onze opticiens bewaakt.

Hoe lang krijg ik garantie?

Wij geven 1 jaar fabrieksgarantie op het montuur (breuk, beschadiging door fabricagefouten) en 1 jaar op coating (loslating) van de glazen. Er is geen garantie op gebruikerskrassen. Op randloze monturen (glasbrillen) is geen garantie op glasbreuk.

Waar kan ik terecht met een klacht?

Als u een klacht heeft, verzoeken wij u naar de winkel te gaan en de klacht te bespreken. Afhankelijk van de klacht, kan er een afspraak worden gemaakt met onze opticien die minimaal eens in de 14 dagen in de winkel aanwezig is. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice via 073-800.00.15 (maandag t/m zaterdag)

Kan ik ook voor een oogmeting bij u terecht?

Oogmeting
Eyelove biedt haar klanten een gratis oogmeting aan. U kunt in alle Eyelove-verkooppunten hiervoor terecht zonder afspraak.

Mankement aan uw bril

Als uw bril kapot of beschadigd is, verzoeken wij u naar de winkel te gaan en dit te bespreken. Afhankelijk van de oorzaak, kan er een afspraak worden gemaakt met onze opticien die minimaal eens in de 14 dagen in de winkel aanwezig is.

Brillen altijd vergoed door de aanvullende zorgverzekering

In de basisverzekering van je zorgverzekeraar worden brillen alleen nog vergoed bij een medische noodzaak. Maar heb je een aanvullende verzekering dan worden de brillen vaak gedeeltelijk of soms helemaal vergoed. De brillen van Eyelove worden vanwege de lage prijs helemaal vergoed door de zorgverzekering. Eyelove Brillen is een erkende zorgverlener onder AGB code: 76088007

Bij Eyelove Brillen kun je een complete bril kopen op je eigen sterkte voor de scherpste prijs. Compleet bestaat uit: een montuur naar keuze, kunststof glazen op iedere sterkte (indien nodig met cilinder en as), standaard dunner geslepen bij – en + 3.00, ontspiegeling, een kraswerende laag en een luxe brillenkoker. Zo koop je een complete bril op sterkte voor 49 euro en een complete multifocale bril met standaard leesgedeelte voor 99 euro.

Bij Eyelove Brillen heb je het voordeel van de scherpste prijs, omdat Eyelove geen eigen winkels heeft, maar de brillen levert via een shop-in-shop formule. De ruim 145 verkooppunten in Nederland bieden je een modieuze en snelwisselende collectie aan, bestaande uit zo’n 175 monturen en zijn verkrijgbaar in allerlei stijlen en materialen. Eyelove garandeert de kwaliteit van de monturen en de op maat gemaakte glazen.

Bekijk hier het overzicht van de zorgverzekeraars en de vergoedingen:
Independer – Vergoeding brillen en contactlenzen 2017