Dynamische tijden

Soms zou je willen dat een dag meer dan 24 uur heeft, eerlijk gezegd heb ik daar wel vaker last van… Maar helemaal in deze periode van het jaar. Het zijn dynamische tijden bij Eyelove en met de vakantie voor de deur heb ik nog genoeg te doen.

Werken is altijd leuk maar in mei en juni helemaal, het (zonne)brillenseizoen is dan in volle gang. Nooit eerder heb ik mijn collega op de afdeling marketing zoveel advertenties zien maken in zo’n korte tijd. Dat zorgde er gelukkig wel voor dat er weer meer (potentiële) klanten één van onze verkooppunten wisten te vinden. Het is cliche, maar daar doen we het voor!

Iedereen wil zijn bestelde bril zo snel mogelijk in zijn bezit hebben, dat begrijpen we best. Dat zorgde ervoor dat onze collega’s zich soms letterlijk in het zweet stonden te werken, niet alleen in de winkels maar ook op o.a. de logistieke afdeling en op de afdeling klantenservice. Dat kwam overigens niet door de warmte, daar hebben we gelukkig airco voor 😉

Volgens mij kon je niet om onze deelname aan de Libelle Zomerweek heen, waar we dit jaar werkelijk alle weersomstandigheden mee hebben gemaakt. De zomerweek was dit jaar door de lancering van de Libelle collectie wel extra bijzonder! De redacteuren die deze collectie hadden samengesteld waren prominent zichtbaar in onze tent en bezoekers konden een fotoshoot in Libelle winnen. De vier winnaressen zijn deze week al te zien in het tijdschrift!

 

Over winnaars gesproken; een paar weken geleden maakten we de winnaar bekend van het Eyelove verkooppunt met de beste service. Dit jaar ging de prijs naar Gezond & Wel in Bergeijk. Het is mooi om te zien met hoeveel passie en enthousiasme daar brillen worden verkocht! Gelukkig is dat bij veel meer verkooppunten het geval. Maar zoals Henny Huisman vroeger al (vals) zong: er kan er maar één de winnaar zijn.

 

Het is altijd leuk om Eyelove ondernemers te zien en te spreken, we organiseren daarom ook eens per jaar ondernemersavonden. Daar presenteren we onze plannen en ideeën maar, minstens zo belangrijk, horen we wat hun ervaringen zijn en die van hun/onze klanten. Deze feedback is heel belangrijk voor ons, op die manier maken we ons product en de samenwerking nog beter!

Het moment waarop ik veel reacties kreeg in mijn eigen omgeving, was toen bekend werd dat Eyelove dit jaar 10 verkooppunten in België gaat openen. Het is fantastisch om dat mee te maken, een nieuw land met nieuwe uitdagingen! Op het moment dat ik dit schrijf, beëindig ik net een telefoongesprek met een van onze eerste Belgische ondernemers. Ik word doorverbonden met de boodschap dat “het madammeke van Eyelove” aan de telefoon is….

Betekent dit dat we stil gaan zitten in Nederland? Zeker niet! Ook hier is nog genoeg werk aan de (brillen)winkel!

Als ik zo terugkijk verwonder ik me over wat er in korte tijd is gebeurd. Dat kan alleen maar als je het met zijn allen en met veel plezier doet. Er zijn mensen die zeggen dat ik nu “welverdiend” op vakantie ga. Zij vinden het vast niet erg dat ik mijn laptop meeneem naar Frankrijk 😉

Groeten, Annemieke

 

Annemieke, Sinds 2000 werkzaam in de optiek, onder meer als opticien. Werkt sinds 2010 bij Eyelove Brillen, nu met veel plezier als Operationeel Manager.